REKOMENDACIJOS DARBDAVIAMS: TAIKYKITE Į SAVO TIKSLINĘ AUDITORIJĄ

darbuotojų paiešką

Perspėjimas, šiame straipsnyje naudojama daug perkeltinės kalbos 🙂  Gero skaitymo!

Yra viena geras posakis apie rezultatų siekimą, kurį, manau, esate girdėję, bet jį laiks nuo laiko verta sau priminti – Jei darysite tą patį, ką darėte iki šiol, tai ir toliau gausite tą patį, ką gavote iki šiol. Jei darbuotojų paieškos rezultatai jūsų netenkina, verta peržiūrėti ir, jei reikia, keisti jūsų naudojamą personalo paieškos sistemą.

Štai puikus būdas pažiūrėti į darbuotojų paieškos procesą kitu rakursu, kuris parodys esmines problemas ir padės rasti sprendimus.

 Darbuotojų paieškos rinkodara

Pažvelkime į darbuotojų paiešką per rinkodaros prizmę, kur siūlomas darbas (darbo vieta, darbo skelbimas) yra PREKĖ, o ieškantis darbo (kandidatas) – PIRKĖJAS (tikslinė auditorija). Jūsų siūlomas atlyginimas, finansiniai ir nefinansiniai priedai, motyvacinė sistema ir visi kiti privalumai yra jūsų PREKĖS (darbo vietos) KAINA ir, atitinkamai, kandidato vertė, PASKIRSTYMAS ARBA VIETA – jūsų siūlomo darbo vieta, ne tik kaip geografinis taškas, bet ir užtikrinamų darbo vietos sąlygų kompleksas, na ir RĖMIMAS – kur ir kaip skleidžiate žinią apie PREKĘ (siūlomą darbą).

Bet prieš pradedant nagrinėti šiuos marketingo komplekso elementus, atlikite bent jau minimalų rinkos tyrimą, įvertinkite konkurentų veiksmus ir jų siūlomas prekes, paruoškite darbo rinkos apskritai ir savo siūlomo darbo konkrečiai SSGG (stiprybės, silpnybės, galimybės, grėsmės) (ang. SWOT) analizę.

Atlikę šiuos veiksmus turėsite aiškesnį vaizdą apie galimybes pritraukti jums reikalingus darbuotojus.

Keli baziniai klausimai, kurie padės išanalizuoti jūsų naudojamą personalo paieškos sistemą kaip marketingo kompleksą:

Ar mano prekė (siūlomas darbas) turi poreikį, paklausą rinkoje? Ar jis yra geidžiamas darbas? Ar darbo pasiūlymas patraukliai „įpakuotas“ (darbo skelbimo įforminimas, stilius, darbo pobūdis, reikalavimai kandidatui, darbo sąlygos, priemonės, kolektyvas)? Ar mano prekės pavadinimas (pareigų pavadinimas) atitinka pačią prekę? Kodėl pirkėjai turėtų susidomėti mano siūloma preke? Kodėl jie turėtų norėti ją įsigyti?

Ar mano prekę galima rasti ten, kur lankosi mano tiksliniai pirkėjai?

Jūsų potencialių darbuotojų turima patirtis, įgūdžiai ir kompetencijos turi tam tikrą vertę. Todėl, jei norite pritraukti būtent jums reikalingus tikslinius pirkėjus, turite atsižvelgti į jų lūkesčius ir pageidavimus. Tai yra, jūsų prekės kaina turėtų atitikti jūsų potencialių kandidatų vertę.

Pvz. Jūsų prekė (darbo vieta) yra prabangos prekė, kurios tikslinė auditorija yra labai siaura, su specifiniais poreikiais. O tai reiškia, kad tokios prekės kaina nebus labai žema ir ji nebus platinama ant kiekvieno kampo, negrabiai suvyniota į pernykštį laikraštį.

Prekė – darbas, pirkėjas – darbuotojas

Kaip manote, kuris darbo pasiūlymas patrauktų kandidatų dėmesį, o kuris suformuotų atmetimo reakciją. Kaip turėtumėte kalbėti su savo potencialiais kandidatais, kad jie norėtų siųsti jums savo CV? Kalbėjimo tonas labai svarbus. Nes tai Jūs norite, kad prekė būtų nupirkta, o ne darote malonę ar išimtį ją parduodami. Jūs patys turite tikėti savo preke ir taikyti į savo tikslinę auditoriją. Būtent ten, kur ji lankosi. Kalbėti tai, kas jai rūpi ir ko ji nori.

Esminis klausimas, kai kitą kartą rašysite darbo skelbimą – ar patys pirktumėte tokią ir taip įpakuotą prekę už tokią kainą?

Kalbėkite trumpai ir iš esmės, lyg visam skelbimo turiniui turėtumėte tik didelio saldainio popierėlio plotą. Juk nuo įpakavimo ir vietos, kur tą prekę randame pirkėjas ir nuspręs pirkti ar nepirkti, išvynioti saldainį ar palikti jį savo didžiausiam priešui.

Kiekvienam siūlomam darbui jums reikės gaminti skirtingus saldainius, su skirtingu įpakavimu ir jo platinimo vietomis.

Keli patarimai, kaip parašyti gerą darbo skelbimą >>

Dalintis su kitais

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *