Populiariausias darbo paieškos kanalas –darbo portalai

darbo paieškos

CV-Online atlikto tyrimo duomenimis, dažniausiai naudojamas ir labiausiai pageidaujamas darbo paieškos kanalas – specializuoti darbo paieškos tinklalapiai, o sėkmingiausias – pažintys ir draugai. 79% respondentų darbo ieško specializuotuose darbo portaluose, 52% – per pažintis.

Darbo paieškos portalais dažniausiai naudojasi specialistai ir vadybininkai, iš Vilniaus, turintys aukštąjį išsilavinimą.

Karjeros portalų populiarumas

Karjeros tinklapiai yra populiarūs dėl didelio darbo pasiūlymų skaičiaus, patogaus ir greito kandidatavimo, plataus, kvalifikaciją atitinkančių darbų, pasirinkimo. Aktyviai ieškantys darbo karjeros portaluose lankosi bent kelis kartus per savaitę. Net 78% šiuo metu turinčių darbą yra atviri naujiems / geresniems darbo pasiūlymams ir bent kartą per mėnesį peržiūri aktyvius darbo pasiūlymus.

Darbas per pažintis

Darbo per draugus ir pažįstamus ieškoma dėl to, kad net 58% respondentų nurodo, kad įsidarbino naudodami būtent šį kanalą, tuo tarpu, darbo portalų pagalba darbą gavo 26% respondentų.  Nors 2016 metais darbo per pažįstamus ieškančiųjų skaičius palyginti su 2014 šiek tiek sumažėjo (-6 %), bet šis kanalas išlieka vienu sėkmingiausių. Darbo per pažintis ieško įvairios amžiaus grupės, tačiau dažniausiai tokiu būdu ieško regionuose gyvenantys žemesnio išsilavinimo,  kvalifikuoti ir nekvalifikuoti darbininkai. Dar viena priežastis, kodėl darbo ieškoma per pažintis, yra ta, kad tokiu būdu ieškantysis sulaukia patarimų ir konsultaciją.

Spaudos, kaip darbo paieškos kanalo, naudojimas mažėja (nuo 45% 2014 metais iki 34% 2016). Ženkliai išaugo socialinių tinklų naudojimas darbo paieškai (nuo 14% 2014 metais iki 26% 2016).

Pasak CV-Online marketingo vadovės Rita Karavaitienės, internetas yra pagrindinis šių dienų darbo paieškos kanalas, priemonė ir įrankis.  Internete ieškoma darbo pasiūlymų, informacijos apie įmones, naudingų kontaktų, kurie gali padėti greičiau susirasti darbą, CV rašomi pagal internete esančius pavyzdžius, CV publikuojami specializuotuose darbo paieškos tinklapiuose arba kandidatuojama įmonių karjeros puslapiuose. Darbo paieškai naudojami socialiniai tinklai, ypač specializuoti profesiniai tinklai bei įvairios grupės. Laiko taupymo sumetimais pirminiai pokalbiai dėl darbo vykdomi telefonu arba Skyp‘u.

Įmonėms, norint pritraukti reikalingus darbuotojus, reikėtų išnaudoti interneto teikiamas galimybes ir neužmiršti, kad esami darbuotojai yra labai svarbus ir efektyvus naujų darbuotojų paieškos kanalas.

Tyrime dalyvavo 1000 18-63 metų amžiaus respondentų iš visos Lietuvos. Tyrimą kovo mėnesį CV-Online užsakymu atliko TNS.

Dalintis su kitais

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *