Ieškote darbuotojų? Galvojate, kaip patraukliau parašyti darbo skelbimą, kad jis sulauktų jums reikalingų darbuotojų dėmesio?
Pažiūrėkime, kokios naujovės ir tendencijos šiuo metu vyrauja darbo skelbimų pasaulyje:
- Pareigos pirmiausia nurodomos moteriškos giminės galūne.
Kai kurie darbdaviai tai daro tikslingai, siekdami įmonėje padidinti lyčių balansą. Kitos – nori išsiskirti iš visų darbo pasiūlymų ir atkreipti kandidatų dėmesį. Įprastai ir laikantis Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos rekomendacijos, pareigos darbo skelbimuose visada reiškiamos vyriškosios ir moteriškosios giminės daiktavardžiais ar prie vyriškosios giminės daiktavardžio pridedant moteriškosios giminės daiktavardžio galūnę.
- Vertybių pasimatavimas.
Daugėja darbo skelbimų, kuriuose daug dėmesio skiriama įmonės vertybių atskleidimui. Apie vertybes įmonės stengiasi kalbėti paprastai, nuoširdžiai, vengiant korporatyvinio ar oficialaus stiliaus. Kandidatams tai puiki proga pasitikrinti, ar jų ir darbdavio požiūriai sutampa, ar darbe vadovaujasi tais pačiais principais, ar rūpi ir vertina tuos pačius ar panašius dalykus.
- Kreipinys „Tu“.
Vis dažniau įmonės renkasi ne formalų, o draugišką bendravimo toną, darbo skelbimuose į kandidatus kreipiasi „Tu“. Kalba lengvai ir įtraukiai. Gal ir ne visiems kandidatams tai priimtina, tačiau sunku nepastebėti, kad šie skelbimai sulaukia didesnio kandidatų dėmesio.
- Pareigų ir atsakomybių balansas.
Pastebėjome, kad jei įmonė trumpai, vos keliais punktais ar sakiniais aprašo pareigas, tuomet reikalavimų sąrašas būna gerokai ilgesnis. Ir atvirkščiai, išsamus ir ilgas pareigų aprašymas palydimas vos keliais reikalavimais. Trumpai kalbant, darbo pobūdžio aprašymas ir reikalavimai būna glaudžiai susiję ir išlaikantys sveiką pusiausvyrą. Pastaruoju metu dažniausiai sutinkamas variantas – itin trumpas pareigų ir atsakomybių aprašymas.
- Pritaikytas darbdavio vertės pasiūlymas.
Taip, yra darbo skelbimų, kuriuose tai, ką siūlo įmonė yra visiškos abstrakcijos, tačiau daugėja darbo pasiūlymų, kurie pradedami nuo to, ką siūlo įmonė ir tuomet pristatomos pareigos ir keliami reikalavimai. Iš esmės tokį pokytį nulėmė darbo rinkos situacija ir aštri kova dėl kiekvieno kandidato. Įmonės, kurios skiria laiko ir dėmesio naudų krepšelio pritaikymui konkrečioms pareigoms ir jų pristatymui skelbime, neretai mėgaujasi didesniu kandidatų dėmesiu. Beje, aukščiausio lygio vadovams darbdavio vertės pasiūlymas būna gan abstraktus arba jo apskritai nėra, o vidutinės ar aukštos kvalifikacijos specialistams, tarnautojams, padalinių vadovams – konkretus ir išsamus.
- Daugiau lankstumo reikalavimuose.
Atsižvelgus į situaciją rinkoje ir įvertinus tikimybę sulaukti visus reikalavimus atitinkančių kandidatų, darbdaviai „Būtina“ ir „Privaloma“ keičia į „Būtų privalumas“. Reikalavimuose vis dažniau esminę dalį sudaro asmeninės savybės ir kognityviniai įgūdžiai.
- Paprastumas valdo.
„Sunkiasvorius“ (didelės apimties, sudėtingus ir formalius) darbo skelbimus keičia „Paprasti ir pritaikyti“ pasiūlymai. Skelbimais stengiamasi ne gąsdinti ir atbaidyti, o sudominti ir privilioti kandidatus.
- Darbdavio įvaizdžio formavimas.
Darbo skelbimas – puiki priemonė kurti ir stiprinti darbdavio įvaizdį ir ja pasinaudoja vis platesnis įmonių spektras. Žmogiškumas, skaidrumas, atvirumas – vyraujančios darbdavio įvaizdžio formulės.
- Lanksčios darbo valandos ir arba hibridinis darbo modelis.
Prieš metus ar du darbo skelbimuose vyravo nuotolinio darbo galimybė, o šiuo metu, jei tik yra galimybė, įmonė siūlo hibridinio darbo modelį ir lanksčias darbo valandas. O tai itin aktualu ir domina ieškančius darbo.
O kokias darbo skelbimų rašymo tendencijas pastebėjote jūs?
Pasisemkite idėjų iš šių darbo skelbimų >>