„Siūlome įdomų, dinamišką darbą, draugišką kolektyvą, visas socialines garantijas ir laiku mokamą atlyginimą.“
Matyta?
Matyta.
Ir ne prieš 10 ar 20 metų, o šiemet, gal net ir šiandien. Ir ne viename darbo pasiūlyme. Kyla klausimas, ar darbdaviai skelbimus su tokiomis naudomis ruošia kopijuodami vieni kitus ir nesureikšmina pasiūlymo kandidatams dalies? O gal naudoja prieš 20 metų paruoštus skelbimų šablonus, kurie veikė tuomet, todėl, tikisi, kad veiks ir dabar? O gal tai geriausia, ką įmonė gali pasiūlyti būsimam darbuotojui?
Gali būti, kad atsakymas į visus šiuos klausimus bus toks pat – taip. Taip rašo, nes taip rašo ir kiti. Darbo skelbimams naudoja paruoštukus ir tai yra geriausia, ką įmonė gali pasiūlyti.
Ar šiandieninėje darbo rinkoje „laiku mokamas atlyginimas“ yra privalumas? Ar tai reiškia, kad kitos įmonės atlyginimų nemoka arba vėluoja mokėti, o štai jūs turite itin gerą pasiūlymą, ne tokį kaip visi, išskirtinį ir pranašesnį – jūs laiku mokate atlyginimą.
Taip, yra nemokių įmonių, taip, yra įmonių, kurių veikla susiduria su sunkumais, bet, tuomet ir darbuotojų paieška esant ribotoms finansinėms galimybėms ir neaiškioms perspektyvoms turėtų būti svarstytina. O jei viskas gerai, derėtų pagalvoti apie modernesnį naudų variantą.
CV-Online Recruitment personalo atrankų projektų specialistė Erika Okockytė mano, kad laiku mokamas atlyginimas šiais laikais yra savaime suprantamas dalykas, todėl darbdavio vertės pasiūlyme reikėtų išskirti kitus dalykus, kurie atspindėtų šių dienų tendencijas, taikytų į darbuotojų lūkesčius, bet ir atitiktų įmonės galimybes.
– Pastebėjau, kad laiku mokamą atlyginimą pasiūlyme kandidatui neretai nurodo tos įmonės, kurių veiklos sritis, darbdavio įvaizdis, reputacija, ar įmonės dydis kandidatui gali kelti klausimų dėl jos mokumo. Toks patikinimas būna padiktuotas darbo rinkoje vyraujančių išankstinių nuostatų, ar tradicijų, prisitaikant prie tikslinių kandidatų profilio, regiono, kuriame ieškoma darbuotojų, specifikos ar konkurentų veiksmų. Pvz. aukštą nedarbo lygį turinčiuose regionuose, kuriuose nėra itin didelio darbų pasirinkimo, laiku mokamas atlyginimas tikrai bus privalumas.
Bet dažnai laiku mokamas atlyginimas kaip privalumas įrašomas nesąmoningai, net nepagalvojus, kokį įspūdį jis sudarys kandidatui, – įžvalgomis dalinasi Erika.
Kokias darbdavio vertes minėti pasiūlyme?
– Tikrai ne kiekviena įmonė gali pasigirti gausiu darbdavio vertės pasiūlymu, bet verta pagalvoti, ką tokio ypatingo, išskirtinio (nebūtinai didelio) galite pasiūlyti kandidatams. Kokias naudas gauna jūsų darbuotojai? Kuo jiems patinka darbas jūsų įmonėje? Skirkite tam laiko ir kiekvienai pozicijai, galvodami apie tikslinį kandidatą, darbo skelbime nurodykite jam vertingiausias naudas, kurias galite pasiūlyti, – ragina E. Okockytė.
Kad būtų lengviau atsirinkti, ką verta nurodyti įmonės pasiūlyme kandidatui, primename pagrindines darbdavio vertės pasiūlymo sritis (angl. employer value proposition, EVP):
- Atlygis: teisingas atlygis, skaidri atlygio sistema, priedai, atlyginimo augimas.
- Priedai arba papildomos naudos: sveikatos draudimas, atostogos, kaupimas pensijai, lankstumas, mokymai.
- Karjera: profesinio ir asmeninio tobulėjimo galimybės, mokymasis darbo vietoje, įvertinimas ir grįžtamasis ryšys, konsultacijos, karjeros galimybės.
- Darbo aplinka: pripažinimas, autonomija, profesinio ir asmeninio gyvenimo balansas, iššūkiai, pareigų ir atsakomybių suvokimas – darbų pasiskirstymas.
- Kompanijos kultūra: įmonės tikslų ir planų suvokimas, kolegos, lyderystė ir valdymas, palaikymas, socialinė atsakomybė, kolegos, pasitikėjimas.
Sakinys „Siūlome įdomų, dinamišką darbą, draugišką kolektyvą, visas socialines garantijas ir laiku mokamą atlyginimą.“ iš principo nėra blogas, nes jis apima nemažai svarbių vertės pasiūlymo sričių, bet jei tokį patį sakinį naudoja daugybė įmonių, nelieka jokio išskirtinumo, tik kyla daugybė klausimų. O to, ieškant darbuotojų tikrai nereikia.
– Jei įmonė darbo pasiūlyme kaip privalumą akcentuoja laiku mokamą atlyginimą, pirmas dalykas, kurį aš asmeniškai padaryčiau, patikrinčiau įmonės informaciją rekvizitai.lt, nes toks privalumas – rimtas indikatorius, rodantis, kad įmonėje gali būti kažkas ne taip, – sako Erika.
Pasistenkite labai aiškiai iškomunikuoti, kodėl verta prisijungti prie jūsų įmonės, o tam pasitelkite jūsų darbuotojų vertinamas naudas, kurias suteikiate (tikrai turite kažką gero) ir kalbėkite apie jas vengiant klišių bei šablonų.
Aiškaus darbdavio vertės pasiūlymo,
HR mitų griovėja – Erika