Dažniausia problema su kuria susiduria darbo ieškantys žmonės kandidatuodami į pasirinktas pozicijas – laukimas. Vos tik išsiuntus CV kandidatas laukia atsakymo bei kiekvieną dieną tikrina elektroninį paštą, tikėdamasis sulaukti džiugių žinių. Žinoma, ne visada kandidato kvalifikacija atitinka pasirinktą darbo poziciją. Kaip darbdavys turėtų elgtis tokiu atveju?
Dauguma atliktų tyrimų patvirtina tą faktą, jog kandidatams labai svarbu gauti atsakymą, teigiamą ar neigiamą. Ypatingai jaunesnio amžiaus ieškantys darbo tikisi sulaukti atsakymo savaitės bėgyje po kandidatavimo į pasirinktą poziciją. Deja, ypač didelėse įmonėse šis procesas dažniausiai užtrunka šiek tiek ilgiau. Lygiai taip pat kandidatai po darbo pokalbio tikisi sulaukti informacijos iš darbdavio savaitės bėgyje.
Didžiausia problema yra ta, jog įmonės, kurios ieško darbuotojų, dažniausiai išsirenka jiems tinkamus kandidatus, o tie, kurie neatitinka darbo reikalavimų, yra palikti nežinioje. Tiek tyrimai, tiek CV-Online personalo atrankų specialistai patvirtintų, jog susisiekti su kandidatu, net jei jis ir nėra tinkamas pozicijai, yra būtina.
Komunikacijos įtaka darbdavio įvaizdžiui
Būtent komunikacija turi didelės įtakos įmonės įvaizdžio kūrimui. Tyrimai rodo, jog laikas yra ypatingai svarbus faktorius, kuris formuoja kandidato įspūdį apie įmonę bei sprendimus susijusius su darbo pasiūlymu. Jei įdarbinimo procesas tampa ypatingai ištęstas, kandidatas renkasi kitus pasiūlymus. Tad galima daryti išvadą, jog įdarbinimo proceso laikas turi neigiamą koreliaciją su kandidato požiūriu į įmonę bei jos patrauklumu.
Ką daryti kandidatui, jei jis nesulaukė atsakymo iš įmonės? Vienintelis būdas – dar kartą susisiekti su įmone. Ar tai būtų skambutis, ar elektroninis laiškas – Jūs ėmėtės iniciatyvos. Būtent tie kandidatai, kurie parodo iniciatyvą ir siekia sužinoti daugiau apie įdarbinimo procesą, palieka didesnį įspūdį. Galbūt įmonė iš pradžių ir atmetė Jūsų kandidatūrą, tačiau po skambučio viskas gali pasikeisti. Tad jeigu dvejojate, kodėl pasirinkta įmonė su Jumis nesusisiekė – griebkite telefoną ir imkitės iniciatyvos.
O ką tokioje situacijoje turėtų daryti įmonė? Vienas iš paprasčiausių būdų – sukurti nesudėtingą atsakymo šabloną. Šis šablonas neturėtų būti pripildytas nereikalinga informacija. Įmonė turėtų padėkoti už kandidatavimą bei aiškiai pranešti ar kandidatas yra kviečiamas į darbo pokalbį, ar vis dėlto įmonė, įvertinusi kandidatą, nusprendė, jog šis nėra tinkamas siūlomai pozicijai. Tai ypatingai svarbu kandidatams, kurie intensyviai ieško darbo bei kandidatuoja į kelias pozicijas. Kandidatai, nesulaukę atsakymo, yra labiau linkę dalintis šia informacija su savo draugais, pažįstamais ir artimaisiais, o tai taip pat, kaip jau buvo minėta anksčiau, turi įtakos įmonės įvaizdžiui.
Autorius: Gerda Šimukauskaitė, ISM studentė, CV-Online praktikantė