Nedarbo lygis:
• Karantino laikotarpiu nedarbas padidėjo nuo 7,1% iki 12,7%
• Nedarbo lygio augimo prognozė iki 2020 metų pabaigos – 15–18 proc.
Įdarbinimo technologijos:
• Daugiau nei pusė visų personalo atrankų bendrovių naudoja ATS ang. applicant tracking system.
• Dauguma didelių įmonių taip pat naudojasi įdarbinimo ATS ir CRM sistemas (siekiant supaprastinti įdarbinimo procesą).
• Karantino metu ir po jo įmonės dažniau interviu praveda internetu, naudoja Zoom, Skype, MS Teams.
• Įmonės naudojasi keliomis karjeros svetainėmis arba keliais skirtingais kanalais vienu metu (priklausomai nuo pareigų).
Nuotolinis darbas:
• Prieš pandemiją nuotolinis darbas buvo siūlomas kaip nefinansinė nauda (dažniausiai „kompiuterinio pobūdžio“ darbo kategorijoms: IT, rinkodara, finansai, viešieji ryšiai) ir dažniausiai tiems darbuotojams, kurie įmonėje dirba ilgiau nei 1 metus. Dabar „darbas iš namų“ vis dažniau traktuojamas kaip darbo vieta, bet ne kaip nefinansinė nauda.
• „Galimybė dirbti iš namų“ https://www.cvonline.lt/job-ads/home-office?sort=inserted&dir=desc yra viena populiariausių „darbo vietų“ tarp darbo ieškančių asmenų. Tokią galimybę siūlančios įmonės pritraukia daugiau kandidatų.
10 darbo kategorijų (pagal darbo skelbimų skaičių):
1. IT
2. Paslaugų sektorius/ klientų aptarnavimas
3. Gamyba / pramonė
4. Finansai / apskaita
5. Pardavimai
6. Bankininkystė / draudimas
7. Techninė inžinerija
8. Organizavimas / valdymas
9. Transportas / logistika
10. Prekyba / pirkimas / tiekimas
10 darbo kategorijų (pagal darbo kategorijų peržiūras tinklapyje) Birželio duomenys:
1. Finansai / apskaita
2. Teisė
3. IT
4. Rinkodara
5. Žmogiškieji ištekliai
6. Organizavimas / valdymas
7. Praktika
8. Administravimas
9. Sveikatos priežiūra / socialinė tarnyba
10. Bankininkystė / draudimas
Darbo ieškančių asmenų elgesys:
1. Populiariausi darbo paieškos kanalai: karjeros tinklalapiai, skelbimų interneto svetainės, personalo atrankų įmonių tinklalapiai, užimtumo tarnyba, socialiniai tinklai („LinkedIn“ vidutinio lygio / aukštesnėms pareigoms, FB vidutinio lygio / žemesnėms pareigoms), pažintys, konkrečios įmonės svetainė.
2. Moterys vis dar jaučia, kad yra labiau diskriminuojamos nei vyrai, o vyresnio amžiaus žmonės (nuo 40 m.) nei jauni (galimybė įmonėms juos įdarbinti).
3. 50 proc. Cvonline.lt lankytojų joje lankosi naudodamiesi mobiliuoju telefonu (šiais laikais svetainėms ypač svarbu turėti mobiliąją tinklalapio versiją)
4. Vartotojai aktyviausiai cvonline.lt lankosi pirmadieniais – ketvirtadieniais, 9.00–15.00 (geriausias laikas paskelbti naujus darbo skelbimus, papildomai reklamuotis darbdaviams ir pan.)
5. Vartotojų darbo paieškos logika / kelias karjeros svetainėje yra tokia:
pagrindinis puslapis (paryškintos įmonės ar darbo skelbimai) – visi darbo skelbimai (matoma informacija: pareigos, atlyginimas, vieta, įmonės logotipas, įmonės pavadinimas, paskelbimo data ir paraiškos pateikimo terminas. NB. Čia labai svarbu aiškiai ir suprantamai įvardinti pareigybės pavadinimą ir konkurencingą atlyginimą) – darbo skelbimai pagal vietą – darbo skelbimai pagal darbo kategoriją – žiūrėti darbo skelbimą (svarbu: aiškus, suprantamas ir patrauklus darbo skelbimo turinys / dizainas bei „mažiau yra daugiau“ logika veikia geriau nei „daugiau“) – siųsti CV (svarbu: greitas, suprantamas ir lengvas kandidatavimo procesas)
6. Lankytojų darbo paieškos logika / kelias mobiliojoje karjeros svetainės versijoje:
darbo skelbimai pagal vietą + darbo skelbimai pagal darbo kategorijas (matoma informacija: pareigos, atlyginimas, vieta, įmonės pavadinimas, paskelbimo data ir paraiškos pateikimo terminas) – žiūrėti darbo skelbimą – siųsti savo CV.
7. Aktyviausi darbo rinkoje yra tie, kurie jau turi darbą. Svarbu – kai įmonė ieško darbuotojo, logika turėtų būti tokia: „Kodėl kažkas turėtų mus pasirinkti ir išeiti iš turimo darbo“, tai padės sukurti patrauklų darbo skelbimą ir panaudoti įvairius įrankius tinkamų kandidatų pritraukimui.
8. Žmonės keičia darbą pirmiausia dėl didesnio atlyginimo. Atlyginimai pagal pareigas https://www.manoalga.lt/lt/salaryinfo . Kai darbo ieškantys asmenys renkasi darbą, jiems svarbu: ar tai bus įdomus darbas, geros darbo sąlygos, tobulėjimo galimybės, lankstus darbo laikas, karjeros galimybės, darni komanda.
9. Darbo ieškantys asmenys tikisi, kad įdarbinimo procesas bus greitas, aiškus, lengvas ir pagarbus. Jie tikisi, kad įmonė bendraus laiku ir informuos apie atrankos procesą bei laiką. Paprastai laimi tos įmonės, kurios užtikrina savalaikę komunikaciją su kandidatais ir nevilkina įdarbinimo proceso.