„Mums nesvarbi jūsų profesija, mums svarbiausia jūsų motyvacija!“ Ar ir jūs pastebėjote tokių ir panašių sakinių darbo pasiūlymuose? Visiškai logiškas reikalavimas, nes:
Surasti 100% visus reikalavimus atitinkantį kandidatą yra gan sudėtinga arba, tiesiai šviesiai pasakius, neįmanoma. Įmonė darbo pasiūlymo reikalavimuose išreiškia lūkesčius kandidatui, bet taip pat supranta, kad lūkesčiai gali nesutapti su galimybėmis, todėl pabrėžia svarbiausią punktą – motyvaciją. Stipri kandidato motyvacija gali kompensuoti dalies reikalingų įgūdžių trūkumą.
Jei kandidatas motyvuotas, jis noriai mokinsis, tobulės ir įgis reikalingų kompetencijų. Jei kandidatas neturi savimotyvacijos (šiam darbui), tuomet jokios motyvacinės priemonės nepadės.
Todėl siunčiant CV ir vykstant į pokalbį dėl darbo jūs turite žinoti, kodėl norite dirbti šį darbą. Ar norite? Nes, jei nelabai žinote, kodėl siunčiate savo CV ir, kodėl jums šis darbas tinka ir patinka, tuomet gal net neverta prasidėti?
Jei sunku sudėlioti, kodėl norite dirbti šį darbą, pabandykite jį „pasimatuoti“. Perskaitykite darbo pobūdžio aprašymą ir įsivaizduokite, kaip atliekate nurodytas užduotis. Ar jums jos tinka? Ar jos įdomios? Ar matote perspektyvų? Ar norėtumėte šį darbą dirbti kasdien ir bent keletą metų? Kaip manote, kuo būsite naudingas įmonei? Ir kokią naudą gausite patys? Atsakę į šiuos klausimus, pasitikrinsite savo motyvacijos konkrečiai pozicijai lygį.
Personalo motyvacija yra arba turėtų būti prioritetinis kiekvienos įmonės klausimas.
Neretai kandidato suradimas pareikalauja daug išmonės, laiko ir pinigų, tačiau tikrasis iššūkis įmonėms yra darbuotojų motyvacija. Personalo motyvavimas yra niekada nesibaigiantis procesas, nuolat analizuojamas, tobulinamas ir koreguojamas. Ir žinoma, įmonėms yra paprasčiau motyvuoti, kai darbuotojas leidžiasi motyvuojamas 🙂
Juk visi gali būti motyvuotais darbuotojais, tik reikia identifikuoti, kas juos motyvuoja.
Tačiau, visų pirma, tinkamai darbuotojų motyvacijai labai svarbus esamas įmonės motyvacinis pagrindas: įmonės vardas (įvaizdis); savalaikė ir aiški vidinė komunikacija; darbuotojo savirealizacijos galimybės; pagarba ir teisingas darbuotojų įvertinimas; komanda, žinanti savo indėlio įmonės veikloje prasmę; vadovai – lyderiai (mokytojai) ir t.t.
Be stipraus motyvacinio pagrindo, papildomos motyvacinės priemonės gali būti neveiksmingos…
O kas motyvuoja JUS?