Technologijos tobulėja ir galima numanyti, jog ateityje vis mažiau reikės tokių darbuotojų, kurie šiuo metu darbe atlieka mechanines/rutinines užduotis, kurioms nereikia specialaus pasiruošimo, įgūdžiai įgyjami labai greitai, darbas yra vienodas, monotoniškas.
Sparčiai vystantis technologijoms, jos nesunkiai gali pakeisti žmogų. Tačiau, tam, kad technologijos, robotai ir automatizuoti procesai būtų įdiegti įmonėse, reikalingos investicijos. Dažniausiai darbų automatizaciją/robotizaciją gali sau leisti didžiosios įmonės, mažosios įmonės veiklos efektyvumo ir kaštų mažinimo siekia pasinaudodamos internetiniais sprendimais/skaitmenizacija.
Taigi, didžiausia rizika darbo rinkoje yra tiems, kurie apskritai neturi kvalifikacijos, nekvalifikuota darbo jėga keičiama technika ir technologijomis. Jų atlyginimai yra patys mažiausi.
Ryškiausi pokyčiai – prekyboje
Pastaruoju metu sparčiai besikeičianti sritis yra prekyba. Prekybai keliantis į elektroninę erdvę, augant internetinių apsipirkimų kiekiams, tikėtina, kad gali mažėti fizinių parduotuvių kiekiai, mažės pardavėjų – konsultantų poreikis, kasininkus keis savitarnos kasos. Prekybos įmonėms jau keletą metų sunku rasti darbuotojų, todėl jos ieško sprendimų, kurie galėtų leisti išsiversti su mažesniu darbuotojų kiekiu. Prekybos srities darbuotojų atlyginimai yra vieni mažesnių rinkoje. Darbo pasiūlymų skaičius prekybos srities darbuotojams yra gan didelis, tačiau iš kandidatų pusės ši sritis nesulaukia reikiamo susidomėjimo.
Situacija kitose industrijose
Gamybos srityje mažėja rankinio darbo, todėl didžioji dalis gamybos srities darbo pasiūlymų bus skirta aukštos kvalifikacijos operatoriams, derintojams.
Administravimo srityje taip pat vyksta pokyčiai – dokumentų skaitmenizavimas, naudojamos specialios programos, sistemos, kurios mažina rankinio/popierinio darbo kiekius, todėl ši sritis laikui bėgant gali transformuotis į asmeninius padėjėjus, konsultantus ir pan. Šios srities darbuotojų atlyginimai šiuo metu taip pat yra vieni mažesnių rinkoje.
Panaši situacija ir klientų aptarnavimo srityje, įmonės stengiasi klientų aptarnavimą perkelti į elektroninę erdvę, klientų konsultavimu užsiima specialios robotizuotos programos. Klientų aptarnavimo specialistų poreikis šiuo metu yra gan aukštas, bet kaip ir prekybos sritis iš kandidatų nesulaukia atitinkamos reakcijos, o atlyginimai yra vieni mažesnių rinkoje.
Patys darbuotojai/kandidatai labai aiškiai parodo, kokios darbo sritys turi didžiausią tikimybę keistis (gali keistis darbo principai, procesai, formos), t.y. sritys, kurios sulaukia mažiausio kandidatų dėmesio.
TOP 10 darbo sričių, kurios turi didžiausią tikimybę keistis tobulėjant technologijoms
1. Viešasis administravimas (daugės skaitmeninių sprendimų)
2. Švietimas (gali keisti mokymo formos)
3. Žemės ūkis (daugėja automatizacijos)
4. Prekyba (keliasi į elektroninę erdvę, savitarna, robotizacija)
5. Apsauga (technologijų panaudojimas)
6. Klientų aptarnavimas (automatizavimas, skaitmeninimas)
7. Viešieiji ryšiai (technologijos)
8. Gamyba (robotizacija, automatizavimas)
9. Pardavimai (savitarna, internetiniai sprendimai)
10. Turizmas (internetiniai sprendimai)
Perspektyvios profesijos, darbų sritys
Pridėti komentarą