Tarptautinės anoniminių darbuotojų atsiliepimų svetainės „Glassdoor“ tyrimo duomenimis, darbuotojai, priimdami sprendimą dėl darbo pasiūlymo vis labiau atsižvelgia į papildomų naudų paketą, siūlomą darbdavio. Net 60 proc. darbuotojų peržiūri ir apgalvoja jiems siūlomas papildomas naudas, o 80 proc. jų verčiau renkasi papildomas naudas nei didesnį atlyginimą. Panašias tendencijas išryškino ir CV-Online Lietuvoje atliktas darbuotojų pasitenkinimo tyrimas, kuriame išryškėjo, jog mažiausiai darbuotojai patenkinti galimybėmis papildomai užsidirbti (4,07 balo), karjeros galimybėmis (4,48 balo) ir motyvacinėmis priemonėmis (4,67 balo).
„Iššūkiai daugelyje Europos rinkų šiandien panašūs. Opiausia problema, ypatingai IT, tech sektoriuje – darbuotojų trūkumas, tad norint išlikti konkurencingam ir pritraukti geriausius talentus, papildomos naudos darbuotojui yra būtinas elementas pasiūlymo pakete. Ir nors įmonių vadovai šiandien supranta, kaip svarbu siūlyti papildomas naudas darbuotojams, problema, su kuria susiduria daugelis, yra žemas jų naudojimo lygis. Kad ir kokios puikios naudos būtų, jeigu darbuotojams jos nėra aktualios, jie jomis nesinaudos. Visai kas kita, kai žmogus gali pats pasirinkti tai, kas jam yra svarbiausia duotuoju momentu“, – sako Irma Bučinskaitė, personalizuotų papildomų naudų darbuotojams valdymo platformos „benme“ direktorė ir įkūrėja.
Įmonėms persiorientuojant į hibridinį modelį, reikalingi ir hibridiniai sprendimai
Naudų paketų taikymas įmonėse ir personalizuotų sprendimų paieška kiekvienam darbuotojui tampa įprasta darbo santykių dalimi. Vis daugiau įmonių persiorientuoja į vadinamąjį hibridinį modelį, kuris apima ne vien nuotolinio darbo taikymą, tačiau ir globaliai samdomų specialistų paieškas, trumpalaikių darbo santykių įtvirtinimą konkrečioms užduotims atlikti ar darbuotojų paplitimą skirtingose šalyse, kuriose galioja skirtingi įstatymai, darbo reglamentavimo normos ir socialinės apsaugos kriterijai. Norint suvaldyti skirtingus personalo procesus reikalingos didelės investicijos ir bent kelios papildomos žmogiškųjų resursų specialistų pareigos.
„Visų naudų valdymas ir administravimas vienose rankose ypatingai aktualus toms kompanijoms ir personalų vadovams, kurie atsakingi už kelių regionų darbuotojus, įmonėms, kurios samdo darbuotojus iš viso pasaulio ir nori visiems suteikti vienodas galimybes rinktis naudos paketus“, – sako I. Bučinskaitė. Ji pastebi, kad Lietuvoje papildomos naudos paprastai sunkiai pasiekiamos laisvai samdomiems, pagal terminuotas darbo sutartis prie konkrečių projektų dirbantiems darbuotojams.
Vienas sprendimas visiems
Keičiantis įmonių modeliui ir darbo kultūrai, itin didelė atsakomybė krinta ant žmogiškųjų resursų ir komandos vadovų pečių. Komandiruočių, sveikatos draudimų ar gimtadienio dovanų administravimas, į užsienyje išvykusių darbuotojų poreikių patenkinimas, efektyvios vidinės komunikacijos įgyvendinimas, komandinės dvasios palaikymas kelia nemažai iššūkių daugumai įmonių.
„Personalizuotų papildomų naudų platforma leidžia per vieną programą valdyti visų darbuotojų, nepriklausomai nuo to, ar jie dirba pagal individualią veiklą ar pagal darbo sutartį, Lietuvoje ar kitoje pasaulio valstybėje naudas ir reikalingus darbuotojui paketus. Jei darbuotojai išvyksta dirbti į kitą valstybę ar yra komandiruojami, naudodami platformą jie gali rinktis naudas ir reikalingas paslaugas iš toje valstybėje egzistuojančių tiekėjų. Mūsų tikslas – patogus, paprastas ir visiems prieinamas sprendimas nepriklausomai nuo darbo principo, pobūdžio, įmonės dydžio ar srities, kurioje ji veikia“, – pažymi „benme“ vadovė.
„benme“ veikia kaip tarpininkas tarp darbdavių ir naudas bei paslaugas teikiančių partnerių. Įmonės darbuotojai pagal darbdavio numatytą biudžetą išsirenka jiems patinkančias ar reikalingas naudas iš tiekėjų, o „benme“ administruoja visus procesus ir darbdaviui pateikia vieną sąskaitą už visas per sutartą laikotarpį darbuotojų įsigytas naudas.