Transporto vadovas apie darbą logistikoje: „stengiausi būti ne vadovas, kuris nurodinėja, o lyderis, kuris pataria“

transporto vadovo

Logistika – didelių technologinių permainų per paskutinį dešimtmetį patyrusi sritis, atverianti plačias karjeros galimybes tiek vietinėse, tiek tarptautinėse įmonėse. Taip pat tai ir itin kompleksinė sritis, apjungianti įvairių profesijų specialistus, todėl šiame sektoriuje sutelpa tiek IT ar automatizavimo procesų specialistai, tiek ir marketingo ar vadybos profesionalai. Visgi, kokia įvairi logistika bebūtų, ji neįsivaizduojama be transporto ir krovinių pervežimų. Beje, čia taip pat pokyčių daugiau, nei galima pamanyti. Taigi apie savo karjeros kelią ir modernėjančią logistiką supažindins Baltic Logistic Solutions (BLS) transporto skyriaus vadovas Baltijos šalims Viktoras Šinkariovas.

Nuotraukos teisės priklauso: Baltic Logistic Solutions

Galima sakyti, kad logistika V. Šinkariovą lydėjo jau nuo pat jaunystės. Dar būdamas 9 klasėje jis naktimis padėdavo iškrauti prekes iš automobilių urmo bazėje. Kaip pats teigia – „tai ir buvo minimali logistikos pradžia“. Vėliau, jau studijų laikais, paieškos pastūmėjo į dispečerio pareigas. Šiame darbe pašnekovas praleido 4 metus, per kuriuos net 2 kartus kilo pareigose. Pirmiausia į vadybininko, o vėliau – į vyr. vadybininko pareigas. Viktorui teko bendrauti su vairuotojais, nurodyti, kur jiems važiuoti, spręsti kylančias problemas, kartais net „nugesinti“ kylančias neigiamas emocijas. Nors buvusiu darbu nesiskundė, pamaininis darbas nekėlė didelio komforto. Tad netrukus pradėjo ieškoti kito darbo. Būtent taip jis atsirado tarptautinėje logistikos įmonėje, atvėrusioje naujas karjeros galimybes.

Nuo transporto koordinatoriaus iki transporto vadovo Baltijos šalims

„BLS‘e karjerą pradėjau nuo transporto koordinatoriaus pozicijos, teko dirbti su Lenkijos rinka, kas tuo metu įmonėje buvo visiškai nauja. Pakankamai greitai buvau pastebėtas, tad atsiradus laisvai pozicijai man jau po metų buvo pasiūlyta dirbti projektų vadovu. Dar po 5 mėnesių atsirado galimybė dirbti tarptautinių projektų skyriaus vadovo pareigose. Tai buvo pirmosios vadovaujančios pareigos, kuomet turėjau sau pavaldžių darbuotojų“ – savo patirtimi dalinasi V. Šinkariovas. Paklaustas, kaip sekėsi naujose pareigose, pašnekovas buvo tiesus – „sekėsi puikiai, gerėjo skyriaus veiklos rezultatai, kartu su komanda radome taisytinų vietų darbo procesuose, o jas išsprendus pastebėjome pagerėjusius įmonės rodiklius. Šioje pozicijoje supratau, kaip man patinka dirbti su komanda. Man pavykdavo ją uždegti, darbuotojai buvo įsitraukę, dalyvavo tiek generuojant galimus sprendimus, tiek juos įgyvendinant. Tai skatino ir mane toliau stengtis,  tobulėti“.

Dideli siekiai, užsispyrimas ir motyvacija V. Šinkariovą atvedė iki dabartinių, transporto vadovo Baltijos šalims pareigų. „Pasiūlyta vadovo pozicija iš tikrųjų gąsdino. Bet tai tik dar kartą įrodo, kad atradus sau tinkamą ir patinkamą darbo sritį, joje tobulėti kur kas paprasčiau“.

Pelnyti kolektyvo pasitikėjimą padėjo asmeninės būdo savybės

Pasiūlymas pereiti iš specialisto į vadovo poziciją turbūt nudžiugintų ne vieną. Tačiau svarbu atminti, kad pakilus pareigose taip pat didėja atsakomybė bei darbų kiekis. Paklausus Viktoro, ar nebuvo sunku išlaviruoti, kai, rodos, ką tik buvai kolega, o dabar jau turi tai pačiai komandai būti vadovu, pašnekovas atviravo: „Aš pats to tikrai bijojau, kadangi yra tekę matyti nesėkmingų patirčių. Galbūt prie sėkmingos pradžios prisidėjo nedidelis kolektyvas, arba mano asmeninės būdo savybės, bet džiaugiuosi, kad pavyko natūraliai įsitvirtinti šiose pareigose. Jaučiau, kad komanda netrukus pradėjo žiūrėti į mane kaip į lyderį. Stengiausi būti ne vadovu, kuris nurodinėja, bet labiau lyderiu, kuris padeda. Esu atviras naujoms idėjoms ir komandos narių tobulėjimui, tad iš komandos gavus pasiūlymą kažką pakeisti, patobulinti, to ir imuosi. Bet ne vienas, o aktyviai į tai įtraukiant ir visą komandą. Tad, manau, šis aspektas man labai padėjo įsitvirtinti šioje pozicijoje.“

Vaikystėje atrasta aistra technikai išaugusi į realias karjeros galimybes

Studijų krypties pasirinkimą lemia pačios įvairiausios priežastys: tiek mūsų pomėgiai ar svajonės, tiek išryškėję įgūdžiai ar gabumai, tiek ir racionalūs svarstymai apie perspektyvias profesijas. Nutinka ir taip, jog vadovaujantis aplinkinių nuomone, tėvų perduotu mąstymu apie saugų pasirinkimą ar tiesiog baime ateityje nerasti darbo, pasirenkama kryptis, kurioje matomos didžiausios galimybės pasiekti pasisekimo. Tiesa, ne visada šis sprendimas būna teisingas ir bėgant laikui suprantame, kad mūsų vieta visai kitur. Panašiai nutiko ir V. Šinkariovui. Užuominų, vedančių į darbą logistikoje buvo jau vaikystėje. „Susidomėjimą transportui jaučiau nuo vaikystės, pas senelį garaže mašinas tvarkydavau nuo 8 metų, o kai reikėjo rinktis studijų kryptį, vienintelė sritis susijusi su šia veikla buvo transporto inžinerija. Tuo metu galbūt per mažai pasidomėjęs susidariau tokį įspūdį, kad pabaigus šiuos mokslus galėsiu dirbti tik automobilių servise arba automobilių techninės apžiūros centre. Tačiau aš visada buvau ambicingesnis ir nemaniau, kad man to pakaks. Kadangi visada domino technika, nusprendžiau, jog artimiausia sritis bus statybų pramonė. Lietuvoje pramonė labai išvystyta, tad mano akimis tai atrodė perspektyvu. Tačiau dar studijų metu gavęs pasiūlymą dirbti transporto dispečerio pozicijoje iš karto priėmiau šį pasiūlymą“. Nors tai nebuvo svajonių darbas, V. Šinkariovas neslepia, kad tai buvo puiki pradžia tolimesnėms darbo paieškoms.

Nuotraukos teisės priklauso: Baltic Logistic Solutions

Kaip atrodo transporto vadovo darbo diena?

Šiuo metu V. Šinkariovas dirba BLS logistikos įmonėje ir yra atsakingas už visų Baltijos šalių transporto struktūrą, į kurią įeina tiek tarptautiniai, tiek vidiniai pervežimai. O šie dar yra skaidomi į mažesnius maršrutus, kuomet pasiekiamas jau galutinis klientas. „Esu atsakingas tiek už gerą ir kokybišką šios struktūros veikimą, tiek už patį transportą, autoparko naujinimą, įvertinimą, ar turime užtektiną transporto ir žmogiškąjį resursą. Kasdien tenka bendrauti su skirtingų šalių transporto vadovais, koordinatoriais, spręsti problemas. Taip pat tenka bendrauti ir su klientais, pasigilinti į tiekimo klausimus, ieškoti sprendimų, kaip kuo optimalesniais resursais įgyvendinti užsakymą.“

Dabar pašnekovas džiaugiasi savo darbo pozicija, joje sudarytomis galimybėmis augti ir plėstis. Tačiau paklaustas, kaip save įsivaizduoja dar po 5-10 metų, atvirauja, kad nėra linkęs galvoti taip toli į ateitį – „juk prieš 10 metų tikrai nebūčiau sakęs, kad būsiu tiek pasiekęs, kiek esu šiandien.“ Tiesa, vyras pabrėžia, kad kartais, kai manai, jog nebėra kur daugiau augti, staiga atsiranda kitas kelias. Būtent taip nutiko ir pašnekovui – „kuomet buvau tarptautinių pervežimų skyriaus vadovas, maniau, kad kelias aukštyn neapibrėžtas, tiesiog nėra aišku, kur aš dar galėčiau augti. Tad galimybė tapti transporto vadovu Baltijos šalims atsirado visai netikėtai.“

Savo istorija V. Šinkariovas nori įkvėpti jaunimą ir visus kitus darbuotojus atrasti savo karjeros kelią, o jį atradus – stengtis, tobulėti ir įrodyti, kad savo jėgomis ir ambicijomis galite viską įveikti. Kaip teigia Viktoras – „norint turėti sėkmingą karjerą, būti pastebėtam vadovų, svarbu tiek įdėto darbo, tiek asmeninių savybių kompleksas“.

Kiti, su karjera susiję straipsniai.

Transporto/logistikos srities darbo pasiūlymai.

Dalintis su kitais