Pandemijos metu masiniai renginiai buvo laikinai sustabdyti, ne išimtis ir komandos formavimo renginiai. Tiesa, daugelis įmonių savo veiklą perkėlė į internetinę erdvę, tad ir komandos formavimo renginiai buvo organizuojami nuotoliniu būdu. Tačiau, ar tai tikrai geriausias sprendimas? Kokia yra komandos formavimo renginių prasmė ir ar tikrai darbdaviai tai daro ne tik dėl to, kad ‘pasidėtų varnelę’ savo darbų sąraše?
Pagrindinis komandos formavimo renginių tikslas yra vis dėlto darbuotojų tarpusavio komunikacija ir buvimas kartu, o ne atsiradusių problemų sprendimas. Jei tarp darbuotojų iškilo ginčas – tai neturėtų būti priežastis suorganizuoti komandos formavimo renginį, kuris ‘turėtų’ išspręsti šį ginčą. Tačiau taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į tai, ar darbuotojai patys nori būti kartu. Galbūt tokio tipo renginiai jiems yra visiškai nereikalingi. Galbūt jie yra laimingi dirbdami paskirtoje pozicijoje ir palaikydami tik darbinius santykius. Tai pirmas žingsnis, kurį darbdavys turėtų atlikti prieš pradėdamas organizuoti komandos formavimo renginį.
Deja, dėl pandemijos, kurios metu visi renginiai buvo sustabdyti, komandos formavimo renginiai tapo antraeiliu dalyku. Darbdavys negali suburti visų darbuotojų į vieną vietą – tad kokia prasmė? Būtent todėl, šiuo laikotarpiu, darbdaviai turėtų pakeisti savo požiūrį ir pasistengti komandos formavimą įprasminti kasdieniniuose darbuose ar mažesnio masto renginiuose.
Kasdieniniuose darbuose darbuotojai, žinoma, komunikuoja tarpusavyje, tačiau pokalbiai dažniausiai būna susiję tik su darbiniais reikalais. Siekiant suformuoti tvirtą komandą, darbo aplinkoje būtų galima įtvirtinti įvairias tradicijas – pavyzdžiui, viso kolektyvo pietūs drauge, „Atsivesk augintinį“ ar „Atsivesk vaiką“ dienos, sporto dienos, filmų vakarai ar įvairių žaidimų dienos. Tokiu būdu darbuotojai pradeda pažinti vienas kitą, bendrauja tarpusavyje jau ne tik su darbu susijusiais reikalais. Visos pramogos darbuotojų galvose kuria bendrą atmintį, kuri galiausiai juos visus sujungia tarsi vieną. Tik įvairiapusiškai pažinę vienas kitą darbuotojai gali sukurti tvirtą ir efektyvią komandą.
Dar vienas iš būdų suburti kolektyvą – įvairūs klubai, susiję su darbuotojų pomėgiais. Tai galėtų būti tarsi užklasinė darbuotojų veikla. Klubai galėtų būti įvairaus pobūdžio – golfo, tinklinio, futbolo, krepšinio, skaitytojų, rašytojų, sveikatingumo ar keliautojų. Šių klubų organizacinę veiklą darbdavys galėtų perleisti patiems darbuotojams. Jie galėtų patys nuspręsti, kurios veiklos komandoje būtų naudingiausios bei patraukliausios. Darbuotojams būtų suteikta laisvė išreikšti save ir formuoti bei stiprinti komandinę dvasią.
Autorius: Gerda Šimukauskaitė, ISM studentė, CV-Online praktikantė