Ar dirbantieji žino savo įmonės viziją, misiją, vertybes ir tikslus?

įmonės vizija

Dažna kompanija turi apsibrėžusi savo įmonės viziją, misiją ir vertybes. Vienoms įmonėms pavyksta pagal juos ir gyventi, o kitoms tai tik neprigijęs formalumas. Kiek įmonės vizija, misija, ir vertybės yra žinomos ir priimtinos darbuotojams? O gal įmonės kasdieninėje veikloje svarbiausia darbuotojams akcentuoti ir orientuotis vien tik į tikslus?

Profesinės evoliucijos kompanija CV-Online lapkričio mėnesį vykdė dirbančiųjų apklausą, kurios metu siekė išsiaiškinti, ar dirbantieji žino ir ar jiems svarbios jų įmonės vizija, misija, vertybės ir tikslai.

Apklausos duomenimis, 13% dirbančiųjų nežino savo įmonės vizijos, misijos ir vertybių, o 9% – įmonės tikslų. Didžioji dauguma nežinančių įmonės vizijos, misijos ir vertybių darbuotojų nedalyvavo (nebuvo įtraukti) į jų kūrimą ir diegimą įmonėje.

Labiausiai įmonės vertybės nėra svarbios naujokams, įmonėje dirbantiems iki 2 metų. Tipinis darbuotojas, kuris nežino savo įmonės vizijos, misijos, vertybių ir tikslų yra kvalifikuotas darbininkas arba specialistas, 36-45 metų amžiaus, dirbantis privačioje vietinio kapitalo įmonėje, įsikūrusioje regione, kurios dydis iki 50 darbuotojų.

Darbuotojams svarbiausia žinoti įmonės tikslus

Apklausos dalyvių pasiteiravome, kiek jiems svarbūs/priimtini įmonės misija, vizija, vertybės ir tikslai ir paprašėme įvertinti jų svarbą procentais, nuo visiškai nesvarbu ir juos ignoruojate/nežinote, iki – tvirtai tikite įmonės vizija, misija, laikotės ir siekiate įmonės tikslų.

Apibendrinti tyrimo rezultatai parodė, kad tikslai darbuotojams yra svarbiausi, jie sulaukė 80% įvertinimo, darbuotojams ne ką mažiau svarbios įmonės vertybės – 78%, vizija – 75% ir misija – 74%.

Kodėl žinoti įmonės vertybes svarbu?

56% respondentų tiksliai žino įmonės tikslus, 52% – įmonės misiją ir vertybes, o 48%- viziją.  Apskritai, tiksliai žinantiems savo įmonės viziją, misiją, vertybes ir tikslus, jos yra labai svarbios ir priimtinos. Tiksliai žinantys įmonės vertybes ir tikslus darbuotojai pasižymi didesniu lojalumu įmonei, nei jų nežinantys arba žinantys tik apytiksliai. Vos vienas kitas tiksliai žinantis įmonės tikslus darbuotojas pastarųjų 3 mėnesių laikotarpiu ieškojo naujo darbo, tuo tarpu 90% įmonės tikslų nežinančių darbuotojų yra atviri naujiems darbo pasiūlymams arba aktyviai ieško naujo darbo. Taip pat svarbu paminėti, kad tiksliai žinantys įmonės vertybes darbuotojai dažniau buvo įtraukti ir įsitraukę į jų formulavimą ir diegimą įmonėje.

Tipinio, tiksliai įmonės tikslus žinančio, darbuotojo portretas:

46-54 metų amžiaus moteris, dirbanti Vilniuje įsikūrusioje privačioje užsienio kapitalo įmonėje, kurioje užima vidurinės arba aukščiausios grandies vadovaujančias arba specialisto pareigas.

Kuo ypatingi apytiksliai įmonės viziją, misiją vertybes ir tikslus žinantys darbuotojai?

35% darbuotojų įmonės misiją, viziją, vertybes ir tikslus žino tik apytiksliai. Jiems svarbiausi įmonės tikslai bei vertybės (įvertinta svarba – 74%), misija ir vizija sulaukė 70% įvertinimo. 81% apytiksliai tikslus ir vertybes žinančių darbuotojų nedalyvavo nei formuluojant nei diegiant įmonės misiją, viziją ir vertybes. Didžioji dauguma apytiksliai įmonės vertybes žinančių darbuotojų yra darbininkai ir specialistai įmonėje dirbantys iki 2 metų.

Įmonės vizijos, misijos, vertybių ir tikslų svarba/priimtinumas pagal pareigų lygį

Aukščiausio lygio vadovams svarbiausi įmonės misija ir tikslai, vidurinės grandies vadovams/projektų vadovams, specialistams bei darbininkams – įmonės vertybės ir tikslai.

Apklausoje dalyvavo 1000 respondentų iš visos Lietuvos. Apklausa vykdyta 2019 lapkričio mėnesį.

Dalintis su kitais

Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *