Humoras darbo vietoje: naudingi patarimai ir juoko vertė

humoras

Juokauti greičiausiai mėgstame visi. Tai ne tik puikus būdas nusiraminti, bet ir pakelti sau nuotaiką. Tačiau iškyla klausimas – ar darbas yra ta vieta, kurioje būtų galima juokauti? TIKRAI TAIP, bet reikėtų nepamiršti, jog tai, vis dėlto, yra darbo vieta, kuri neturėtų būti visiškai sumaišyta su asmeniniu gyvenimu. Tad kur yra tos ribos ir kaip jų neperžengti? 

Humoras darbe yra visiškai priklausomas nuo įmonės kolektyvo mikroklimato. Jei darbuotojai yra pakankamai susibūrę kolektyve, humoro naudojimas atsiranda tiesiog automatiškai. Deja, būna tokių įmonių, kurioms humoras darbo vietoje yra visiškai nepriimtinas, tad patekus į naują darbo vietą reikėtų pastebėti kaip tarpusavyje bendrauja kolegos ir kur yra ta vadinamoji „riba“. Lygiai taip pat žiūrint iš darbdavio pusės – jeigu įmonėje yra atvirai propaguojamas humoro naudojimas, prieš darbinant naują darbuotoją reikėtų pasiteirauti kaip jis vertina juokelius tarp darbuotojų ir kaip jis jaustųsi tokiame kolektyve. Gali būti, jog kandidatui ši komandos kultūrinė dalis nebus priimtina. 

Taip pat labai svarbus yra ir pačių vadovų elgesys, ir kaip jie pateikia humoro naudojimą darbovietėje. Gali būti, jog įmonėje vyrauja labai stipri hierarchija, kurioje darbuotojas ypatingai stengiasi įtikti savo vadovui. Tokiu atveju, darbuotojas juokiasi tik iš vadovo pasakytų juokelių, norėdamas įtikti ir patenkinti savo darbdavį. Tačiau, jeigu darbo vietoje kolektyvas yra gan tvirtas, o ryšiai – labai artimi, humoro naudojimas yra visiškai priimtinas. Būtent tai suvienija darbuotojus ir sukuria bendrą kultūrą. 

Deja, net ir smagiausiuose kolektyvuose atsiranda tokių, kuriems įvairūs juokeliai nėra priimtini. Tokiu atveju reikėtų atkreipti dėmesį į tai, koks yra žmogus, ir bendraujant pasistengti vengti humoro ar sarkazmo naudojimo. Taip pat yra tokių darbuotojų, kurie tiesiog humoro jausmo neturi ir dauguma juokelių jiems atrodo nesuprantami. Ką daryti tuomet? Na, nereikėtų šio darbuotojo „atskirti“ nuo viso kolektyvo. Galbūt geriausias variantas būtų susilaikyti nuo juokelių, kurie dažniausiai yra nesusiję su darbu, arba pasistengti pažinti kolegą ir suprasti jo požiūrį į humorą.  

Reikėtų nepamiršti, jog kiekvieno darbuotojo humoro „ribos“ yra skirtingos. Jei vienam darbuotojui tai atrodo kaip nekaltas juokelis, kitam tai gali pasirodyti kaip įžeidimas ar pasityčiojimas. Dažnai būna pajuokiamos įvairios žmogaus silpnybės ar klaidos, o tai – gali įskaudinti. Tad reikėtų atkreipti dėmesį į tai su kokiu žmogumi bendraujate ir kaip jis vertina Jūsų juokelius. Kartais įžeidžiantys ar negražūs juokeliai gali sukelti daugiau žalos nei juoko. 

Kai jau esate tikras, jog Jūsų humoras įmonėje vertinamas teigiamai, galite pradėti pokalbiuose su kolegomis naudoti įvairius juokelius. Kodėl?

Pateikiame tris punktus, kodėl humoras darbo vietoje yra naudingas:

1. Puikus būdas atsipalaiduoti.

Humoro naudojimas darbo vietoje gali būti puikus būdas atsipalaiduoti. Per pertraukėlės darbuotojai yra linkę nueiti išgerti kavos ir paplepėti. Būtent šiuo metu pamirštami visi su darbu susiję reikalai ir juokas „liejasi per kraštus“. Taip pat juokeliai padeda numalšinti atsiradusį stresą. Galbūt jaudinatės dėl artėjančio susitikimo ar kad nespėjote atlikti visų paskirtų užduočių – ta proga, nueikite pabendrauti ir pajuokauti su kolegomis. Bent trumpam užmiršite visas problemas, į darbo vietą grįšite su gera nuotaika, o tada ir pats darbas atrodys smagus ir lengvas.  

2. Puikus būdas suartinti kolegas.

Humoras darbovietėje, žinoma, suartina visas kolegas. Juk bendraujat prisimenami visi prieš tai buvę juokeliai. Taip pat tai puikus būdas „pralaužti ledus“ su bendradarbiais, su kurias galbūt nepavyko artimiau pabendrauti ar užmegzti ryšio. Štai Jums būdas – pasikvieskite kolegą kavos ir pajuokaukite. Būtent tai sustiprins tarpusavio ryšį ir sukurs stiprią ir efektyvią komandą. Kiekvienam smagu bendrauti su žmogumi, kuris ateina į darbą su gera nuotaika, kolegos Jus pamėgs ir jiems bus daug smagiau tiek dirbti, tiek bendrauti su Jumis. 

3. Puikus būdas pakelti produktyvumą. 

Nors skamba galbūt keistai, bet humoras padeda pakelti produktyvumą. Kaip jau minėjome, juokeliai pagerina nuotaiką ir numalšina atsiradusį stresą, tad dirbti tampa daug lengviau. Po linksmų pertraukėlių su kolegomis grįšite nusiteikę  produktyviam darbui. Juokaudami ne tik „pasikrausite“ geros energijos, bet ir pasisemsite naujų idėjų. Juokeliai skatina kūrybiškumą, nes galbūt bendraudami su kolegomis ir juokaudami viena ar kita tema sugalvosite kažką naujo ir neįprasto, ir tai pritaikysite darbe ar asmeniniame gyvenime. Visos juokingos istorijos, kuriomis darbuotojai dalinasi tarpusavyje gali Jus išmokyti kažko naujo. 

Rimti darbo pasiūlymai

Autorius: Gerda Šimukauskaitė, ISM studentė, CV-Online praktikantė

Dalintis su kitais